söndag 6 januari 2013

Sverigeeeeee!

Tjena! Nu är man hemma igen efter en toppen resa till Uppsala. Det var roligt även om matcherna inte gick så bra (vi vann inte en ända match) heheh... :)


Vi startade alltså på tisdagen klockan halv 4 med buss mot hamnen. Båtresan gick bra och vi gjorde allt möjligt roligt som man nu brukar göra på båten. Sova gjorde vi däremot inte så mycket...


Nästa dag hann vi just och just till hotellet och till skolan och äta förän första mtchen skulle börja. Det blev lite panik i början eftersom vi skulle spela med vita skjortor (istället för blå som de hade sagt att vi skulle ha på oss) och det var rätt många som hade glömt dem i hotellet, inklusive mejj... Men allt fixade sig till slut. Matchen gick inte så värst bra, vi förlorade... :(
Vi hade även en till match den dagen och den matchen gick inte heller riktigt som planerat men då hade i varje fall alla rätt skjortor med...


Men annars hade vi kul. Vi pratade med några svenska pojkar <3 och försökte lära dem finska, det gick sådäär :) Hejjade på 99:orna och hade det allmänt nice!

Nästa morgon åkte vi in till Uppsala centrum och shoppade. Jag hittade en par farkun. Första matchen började först halv ett. Vårt mål den matchen var att vinna. Men det gick inte riktigt som planerat den gången heller.
Istället fick jag sitta och se på nästan hela matchen efetrsom jag skadade min fot redan i första perioden.


Så iställer för att ha roligt med de andra fick jag åka till Uppsala sjukhus, även om det också var en helt trevlig upplevelse i sig... Jag fick till och med åka truck! Läkaren trodde att ledbandet kunde vara av eller försträckt så det blev inga fler matcher för mig :( Så resten av resan fick jag hoppa omkring på kryckor. Men man för ändå vara glad att inget var brutet...
För det fanns nog andra som skadade sig värre. En från pojkarnas lag fick åka ambulans och det visade sig att axeln var ur led :(


Sista dagen shoppade vi lite mer, vissa simmade och andra tittade på lite matcher. Även om det var en rolig resa är det skönt att vara hemma. För jag blev nog ganska slut av att gå omkring med kryckor hela tiden... Hejdå Sverige!

//DabbeLina

2 kommentarer:

  1. Oj gud! Hoppas det blir bättre med foten!:)

    SvaraRadera
  2. Förästen, länkar min facebook så kan du lägga till mig :)
    https://www.facebook.com/fanny.larsson.752

    SvaraRadera