onsdag 25 december 2013

Julafton 2013

Så nu är julafton över. Dagen som man väntar på i flera månader... Tänk att det är jul först om ett år nästa gång! Men jag tycker det nästan är skönt att det är över om jag skall vara ärlig...

Men detta år såg min julafton ut på detta vis:

Steg upp på morgonen och hade absolut 0% julfiilis. Grönt på marken, blåst, regn och plusgrader... Men sedan blev det bättre då jag åkte till ett ålderdomshem med kanske 20 andra ungdomar för att sprida lite "ungdomlig fräschhet" som någon sa.. :) Vi sjöng några julsånger får dom äldre och jag tror nog att dom uppskattade det.



Sen åkte vi med familjen för att äta julgröt hos mofa med resten av släkten. Tyvärr fick jag inte mandeln men det var helt okej^^


Sen bar det av till julkyrkan och till gravgården för att tända ljus på graven.


Efter kyrkan var det dags att åka hem igen. Där vankades det julmiddag med mat av alla de slag. Förutom familjen var här också famo, fafa och mofa. Då vi alla var så mätta att vi rullade knackade det på dörren och vem var det som hittade hit om inte julgubben. Och precis som förra året fick jag ställa upp då det inte fanns någon annan frivillig :)


Och vad det fanns paket! Jag hade tydligen varit snäll i år och fick en massa fina saker :) Orkar faktiskt inte räkna upp allt. Men tack till alla!!

Sedan spelade vi lite spel tills det var dags för de äldre att dra sig hemåt. Då gick vi igenom atta fina saker vi hade fått och satt uppe till klockan 3...

Det var min julafton det. Hoppas ni har haft det riktigt fint ni också! <3

//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar