torsdag 16 januari 2014

Vad skall du göra nästa år?

Den frågan har jag både frågat och själv fått svara på alldeles för många gånger den senaste tiden. Det verkar vara det populäraste samtalsämnet nuförtiden. Såklart är det viktigt men det är också viktigt att leva i nuet och ta vara på den sista tiden i grundskolan. För det är faktiskt bara mindre än ett halvt år kvar. Sedan går vi alla skilda vägar.
Jag har aldrig måstat tänka på vad jag skall hitta på "nästa år" nångång förut i mitt liv då framtiden har varit ganska långt färdigt planerad. Nu är jag i en helt ny situation då jag måste veta i vilken skola jag vill gå i nästa år. Dock har jag ganska klart för mig vart jag vill och har ingen panik som vissa andra.
Var föresten på infokväll till gymnasiet i förrgår och det förändrade inte mina uppfattningar heller. Är ganska säker på att jag kommer befinna mig där nästa år. Talade också med några äldre som redan går där och alla verkade vara nöjda och sa att det nog är ett bra val att fara dit.

Men nu skall jag ännu gå ett halvt år i högstadiet ennu och kämpa det sista så att jag kan gå ut därifrån nöjd och stolt över mig själv :)



//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar