söndag 18 maj 2014

Kenya dag 7

Den här dagen började inte så bra. När jag vaknade hörde jag hur min syster grät i rummet brevid. Hon hade inte kunnat sova på hela natten på grund av hög feber och magont. Om jag ska vara ärlig såg hon ganska bedrövlig ut på morgonen...
Idag var dessutom den dag då vi skulle iväg tidigt för att åka luftballong och kära systern min om någon hade väntat på den här dagen så sjukt länge! Alla åkte ändå iväg med oro för om hon skulle klara det eller inte. Vår kapten bestämde ändå tillslut att det var bäst att vi inte alls lyfte den dagen eftersom vädret var ganska mulet och det var bättre att vänta på bättre väder tills nästa dag. Måste säga ett det bara var skönt att göra så för då kunde pappa och syrran åka tillbaka till hotellet för att vila upp sig medan resten av gänget fortsatte med en gamedrive.
Vad vi inte visste var att vår guide hade ordnat med champange- och bufféfrukost ute i bushen, alldeles brevid en flod med små flodhästungar. Det kan man kalla ett perfekt morgonmål!
Efter det fick vi åka tillbaks till hotellet för en dag med lite mindre program då vi kunde slappna av lite och bara njuta av att få vara på semester.
Jag och pappa passade dessutom på att träna lite på gymmet som fanns på hotellet. Att dra lite spinning med utsikt över Masai Maras alla giraffer och elefanter är något jag verkligen kan rekomendera, haha! :D
Sen blev det en lätt lunch och en sista gamedrive för dagen  då vi åkte över gränsen till Tanzania för att kolla på bland annat några söta geparder.
Vi slutade dagen med middag och sen direkt i säng, medan vi bad allt vad vi kunde att Minna skulle må bättre nästa dag.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar