fredag 21 november 2014

Kulturkarnevalen

Haha ojdå bloggen har blivit lite efter nu i denna skolstress märker jag. De senaste veckorna har jag haft fullt upp med att bara läsa på prov, laga läxor och skriva essäer. Jag undrar vart mitt liv tagit vägen?

För två veckor sedan var jag i ändå i Vasa på min första Kulturkarneval. Det var en upplevelse som jag inte skulle ha velat missa. Det var precis så bra som jag har hört från kompisar som varit tidigare, Antagligen far jag nog pånytt nästa år igen! Bra program, intressanta labb och en massa nya kompisar blev resultatet av en lyckad helg.


 Jag hade valt labbet "Vasabladet på webben" där vi fick skriva artiklar, filma nyhetsfilmer, intervjua olika människor och lära oss olika tricks för ett bra reportage. Roligt och lärorikt.


 Lite jobb med redigering på redaktionen.

 Vi tog en sväng på i stan och fikade på Arnold's med nya och gamla vänner.

 Och fjantade oss i butikerna...

 ...Åt god mat

 ... fick vara med om fina framfrädanden,

 ... bl.a. dansuppvisningar,

 ... och Krista Siegfrids show på lördagen.

 ... och dansa loss till dj:arnas disco,


...Och sist men inte minst fick vi träffa en massa nya och fina människor :)

Tack för dessa roliga dagar alla som var med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar