fredag 22 mars 2013

Våfflor med blåbär ;)

Hejsan allesammans! Är fortfarande hemma idag från skolan men känner mig nog lite bättre. Flunssan vill hålla i sig men annars mår jag helt ok.

Hade inte så mycket att göra här hemma så jag tänkte att jag kunde lyxa till det med lite våfflor :) Det var länge sedan jag gjorde våfflor så det var riktigt kul igen. Det blev bananvåfflor med blåbär på, mums mums!


Om ni vill prova laga dessa smaskiga läckerheter finner ni ett recept här nedan:

125 g smör
2 dl mjölk
4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1-2 mosade bananer
2 dl kallt vatten
2 ägg

1. Smält smöret och låt det svalna
2. Mosa bananerna
3. Vispa ihop äggen, mjölken, mjölet och bakpulvret
4. Tillsätt bananerna, smöret och till sist det kalla vattnet
5. Ta fram ett våffeljärn och börja på!!


Imorgon åker vi ju förresten iväg till Åre med hela familjen och halva släkten ;) Hoppas jag blir riktigt frisk tills imorgon så att jag får njuta fullt ut av resan!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar