lördag 6 april 2013

Åre-resan (del 2)

Dag 3 (Måndag)


Blomkålssoppa med bacon passade riktigt bra som lunch i backen :) 

Efter en skön första natt i stugan var det inte så mycket mer att göra än att laga sig färdig för en hel dag ute i backen. VM 8:ans stollift låg inte många meter bort så vi satte på oss alla hjälmar och monor, tog skidorna på ryggen och traskade iväg. Vädret var lite mulet men det var inte så hemskt kallt, lite blåsigt bara. Vi skidade hela dagen medan kusinerna var i skidskola. Lite kakao- och lunchpauser blev det såklart under dagen :) Tillsammans blev det 5 timmar ute i friska luften :) På kvällen gick vi på besök till kusinernas stuga och sedan var den dagen slut.

Dag 4 (Tisdag)



Tisdagen såg ganska likadan ut som måndagen. Vädret var fortfarande ganska molnigt. Vi åkte iväg kl. 10 till Rödkullen men efter några åk sa foten ifrån. När jag tog ut den ur monan var den riktigt röd och svullen och värkte så in i norden. Jag bestämde mig för att vänta på att kusinernas skidskola skulle ta slut så att jag skulle kunna åka hem med dem då. Men efter en stunds vila kändes det mycket bättre och jag ångrade mig och fortsatte vidare till Björnen med de andra. Björnen är ju ett riktigt paradis för de små så kusinerna var nöjda då de fick vara komma dit :) Efter en stunds skidande där var det dags att skida hemåt för att hinna hem tills liftarna stängdes.
Senare kom Mike till oss, vi gick vi i bastun, åt middag mm. På kvällen gick vi till min yngsta kusins (han är bara 5 månader) stuga där vi tillbringade resten av kvällen med de andra. Också den dagen gick så snabbt att man knappt hann med!

//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar