torsdag 4 april 2013

Åre-resan (Del 1)

Dag 1 (Lördag)

Det blev MYCKET maaat!

Franska showdansare
Efter att vi fått allt nedpackat i våra många väskor, körde vi iväg till mofa där vi skulle möta alla som skulle med. Vi som var med på resan var alltså jag med min familj, alla mammas bröder med sina familjer (alltså mina kusiner) plus mofa och hans kompis. Båten startade vid 5-tiden. Under kryssningen gjorde bl.a. det här: Åt en massa, spelade motorcykelspel (btw: jag är helt bäst på det xd), var på fun club och i TaxFree mm. Det var dessutom Franska veckor på båten så det fanns en massa extra grejor som hade med just Frankrike att göra, som showerna på nattkulbben till exempel.

Dag 2 (Söndag)

Morgonmål på båten :)

Utsikten över Åre by

Det här var huset vi bodde i
 På morgonen vaknade vi upp på båten och ganska direkt gick vi till buffén för att äta morgonmål. Det är typ det bästa med att vara på kryssning enligt mig, alltså att äta morgonmål på båten! Hahah :)) Sedan när vi hade kommit fram till Stckholm, väntade en 9 timmars (!) lång bilfärd mot Norrland. 
Klockan hann bli 7 på kvällen innan vi var framme i Åre. På kvällen gjorde vi inte så mycket mer än att gå till närmaste matbutik för att införskaffa morgonmål mm, bada bastu och sedan var det bara att stupa i säng!


I nästa inlägg kommer jag berätta om de följande dagarna. Håll ut tills dess! :)

//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar