lördag 20 april 2013

Åre-resan (del 4)

Nu är det dags för den fjärde och sista delen av min Åre-resa. Jag måst be om ursäkt för den här dåliga uppdateringen. Det har redan gått över två veckor sen vi kom hem och jag håller fortfarande på att trampa på samma ställe, heheh. Men jag orkar inte ens börja räkna upp en massa förklaringar till varför...

Dag 7 (Långfredag)







Fredagen blev en fin dag med solsken från en molnfri himmel hela dagen :) Dagen till ära hade Åre bestämt sig för att ha en lååååååångfredag med liftarna öppna ända till 19 då de normalt stängs 17. Det ledde förstås till att det var mycket mer folk i backen än de tidigare dagarna då man knappt fått köa alls.
Vi tog i alla fall tillfället i akt och åkte från 10 på morgonen till 7 på kvällen med en timmes lunchpaus mitt på dagen vilket resulterade till en 8 timmars lång skiddag :) Det var helt underbart vackert de två sista timmarna. Solen gick långsamt ner över fjällen, det var varken kallt eller varmt och inget folk alls i backen :) Sista åket avslutade jag och pappa med perfekt skidåkning i VM 8:ans störtloppsbacke. En riktigt fin dag, verkligen :)

Dag 8 (Lördag)




























Lördagen var den sista dagen i backen. Det var en likadan dag som de andra. Ganska mycket folk men vi skidade i såna backar där det inte var så mycket folk så vi klarade oss ganska bra undan.
Solen sken också den här dagen och det fanns inte mycket att klaga på.
Dock kunde vi inte skida lika länge den här dagen eftrsom vi klockan 6 skulle sitta på en restaurang nere i Åre by med hela gänget. Det blev ett bra slut på hela resan med god mat och bra sällskap :)
När vi kom hem var det bara att packa det sista och fara i säng för vi skulle upp tidigt nästa dag.

Dag 9 (Påskdagen)

Nu var det dags att lämns stugan :(


Vi steg upp tidigt på morgonen (eller jag skulle snarare kalla det sent på natten). Klockan 5 skulle vi starta så vi steg upp halv fem. Det fanns inte så mycket mer att säga om den här dagen. Vi åkte hela vägen tillbaka ner till Stockholm med ett stop på Max. När vi var framme hade vi lite tid kvar tills båten skulle komma till hamnen så vi gick ett varv runt i staden med lilla Mumbis (alltså min kusins hund) som också var med på resan. När vi väl kom ombord var det middag på buffén :) Resten av kvällen tillbringades i Tax Free:n, på Fun Club och i spelrummen :) Dessutom träffade vi en typ från min klass som också hade varit i Sverige med sin familj under påsken.


Dag 10 (Annandag Påsk)

Hem, ljuva hem :)

Klockan 11 var båten i hamn och före det hann vi äta morgonmål och packa ihop allt. Sedan var det inte mycket mer att göra än att säga hejdå åt alla och tacka för en fin resa och sen köra hemåt. Nu är det roligt att fara på resa alltid men att komma hem är ändå det skönaste. Hem ljuva hem, som man säger :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar