söndag 19 maj 2013

Ryssland-resan, del 1 :)

Den 9 maj klockan 2 på natten startade bussen från Österbotten på väg mot Ryssland, men som tur fick jag stiga på på vägen och behövde inte vakna fören klockan 6. I bussen väntade det härliga gänget jag brukar tillbringa alla körhelger med :)


Vi fick sitta en ganska lång stund i bussen tills det var dags för konsert i Viborg.
 Där sjöng vi för full hals och sedan fick vi igen sätta oss i bussen som styrde iväg mot Keltto där vi skulle bo resten av resan.
Så mycket mer hann vi inte mer den dagen, utan det var bara att stupa i säng.
 _____________________________________________________________________________

Nästa morgon hann vi bara äta morgonmål och laga oss färdiga för sedan bar det iväg till St. Petersburg där vi skulle tillbringa största delen av dagen. Det började med att vi fick stiga på en båt i Neva-floden som slingrar sig genom staden.

 Sedan var det dags för lunch i St. Maria-kyrkan. Då vi var mätta och nöjda fick vi lite guidning genom några av St. Petersburg sevärdheter.

Efter det var det lite fritid på stan då man fick shoppa, sätta sig ner på något cafe, göra lite vad man ville.
Ännu senare på kvällen var det dags för klassisk Rysk balett, nämligen Nötknäpparen. Det var något helt nytt för mig men jag kan säga att jag nog inte riktigt förstod mig på detdär med hopp och piruetter hit och dit... Men nu var det ju helt fint.

 Det blev en riktigt fin dag :)

//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar