måndag 10 juni 2013

I ett kontor med utsikt över stan

Källa = We heart it

Och så var veckoslutet över...
Och idag bar det iväg på jobb. Igen. Den här veckan är det dock inte med en massa småungar på matskola utan i en stor kontorsbyggnad i stan.

Sitter faktiskt just nu i pappas kontorsrum på nästhögsta våningen och ser ut över tågstationen som är här precis nedanför.

Steg upp kl. 6 imorse och har varit här sedan halv 8 på morgonen. Jag var jättenervös när jag skulle hit eftersom allt här går på finska och ni som känner mig vet att finska inte hör till mina starkaste sidor... Men jag har klarat mig förvånansvärt bra och inte gjort bort mig allt för många gånger i vaje fall ;) Pappa har inte ens varit här på hela dagen för han hade ett möte idag som han måste gå på så ingen kunde hjälpa mig om jag skulle ha hamnat i knipa men som sagt har det inte behövts heller :D

Idag har jag och en annan sommarjobbare som också började idag postat en massa brev, vikit papper, kopierat papper (vilket inte var det lättaste...) och en massa annat. Men nu är första dagen över och det är tur för jag håller just på att somna... zzzzzzzzzz

//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar