måndag 3 juni 2013

Sommarens planer

Den här sommaren kommer att vara ganska fullspäckad för min del. Har ungefär en sisådär 6 veckor helt bokade och då typ 4 veckor "ledigt". Men jaa, typ såhär ser mina sommarplaner ut:

De tre första veckorna blir det sommarjobb för att få ihop tillräckligt med pengar (bl.a. Till bensin) . Första veckan är jag som hjälpledare på matskolan för en massa lågstadiebarn. De två andra veckorna skall jag vara på pappas jobb. Jag är jättenervös för det eftersom jag bara måste tala finska där, och som ni vet är jag inte den bästa på vårt första inhemska språk :/ sooo, wish mee luck!!!

Sedan kan man ju inte glömma bort att jag (hoppeligen)kommer att ta mitt mopokort i sommar. Mopon har jag ju redan så nu är det bara det där provet som står ivägen för att fara ut på vägarna och köööra :) har tagit alla teorilektioner plus en körlektion och kommer ha min andra körlektion på fredag. Nästa tisdag borde jag kunna skriva provet :)

Sen blir det ju midsommar och en massa annat skoj :)

I juli kommer det två läger, först familjelägret och sedan tonårslägret som båda är i Österbotten. Det ser jag verkligen framemot ;)

I slutet på juli blir det skribaläger i en vecka men jag blir konfirmerad först efter att skolan har börjat...

Förutom det här blir det en hel del träning, både i släggan och i innebandyn plus all egen träning. Men det är bara bra att träna nu på sommarn när man får i sig så mycket glass ;))

Ungefär så här kommer min sommar att se ut :) hoppas jag hinner göra alla de typiska sommargrejorna också som att sola, simma, spela fotis, cykla, äta glass och vad nu annat hör sommaren till.

Hoppas ni alla får en riktigt fin sommar! <3

//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar