tisdag 8 oktober 2013

Tankar om framtiden



Det som kommer högst upp på listan med viktiga saker i mitt liv just nu är: att söka prao-platser, våra första SM-matcher på veckoslutet, skolan med en massa prov och att jag ska bli fadder till min kusin.

Men jag kom på att jag faktiskt går sista året i grundskolan och att jag snart borde veta vad jag skall göra med mitt liv. Om jag skulle frågat mig själv för ett halvt år sedan vad jag vill bli skulle jag antagligen ha svarat polis. Men nu är jag inte så säker på vad jag vill längre. 
Eller om jag skall vara ärlig så har jag ingen aning om hur mitt liv kommer se ut om fem eller tio år. Inte en aning! 
Jag tror kanske att jag vet var jag ska gå i skola nästa år. Ganska säker på att jag kommer befinna mig i gymnasiet, men jag har ännu inte bestämt var även om jag nog tror att jag har ett ganska säkert val.
Men efter gymnasiet vet jag ingenting. Det skrämmer mig att veta att jag om några år borde stå på mina egna ben, kanske flytta hemifrån, ha ett jobb så att jag kan skaffa mig pengar och hoppeligen inte ångra några val jag gjorde tidigare i livet. 
Men nu skall jag njuta av nuet och hoppas att allting blir bra med tiden!

Tack för att jag fick skriva av mig lite :))

//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar