lördag 4 januari 2014

Årsresumé 2013 Jan-Jun



Januari - Året började med att vi åkte till Storvreta. Det var riktigt roligt förutom att jag skadade foten och fick komma hem hoppande på kryckor. Annars var januari en ganska tråkig månad då jag inte kunde träna alls. Men jag hann ändå med att vara på körläger, ha middag med tjejerna...



Februari - I februari firade vi Axo (fast hon fyllde redan i december), började gå på fysioterapi med foten, gick på fastlagsjippo i kära gamla skolan, firade vändag med den så kallade "röda dagen" i skolan, hade sportlov men var bara hemma. Dessutom bestämde vi att vi skulle åka till Paris i maj och bokade hotell. I slutet på månaden fick vi veta att hunden var sjuk och måste opereras... Men allt gick bra och nu är hon frisk igen :)



Mars - I början på månaden hände inget speciellt. Sakta men säkert började min fot bli bättre men jag kunde fortfarande inte träna. Åkte upp till Österbotten på körläger. När det var dags för påsk åkte familjen och kusinerna och deras familjer upp till Åre där det blev slalom i en dryg vecka



April - I april var det mycket med skolan, prov, läxor och projekt. Sen blev det skolmästerskap i innebandy för lågstadierna och jag och Ida tränade de yngre till guld! (Fast det var nu inte vår förtjänst xd). Det var dags att ta fram cyklarna och jag och Ida var så dukiga att vi en dag bestämde oss att cykla 25 km till och tillbaka från skolan. Vappen tillbringades med att fira Ida som blev 15.



Maj - I maj var det dags för ishockey VM och jag, systern och pappa åkte och se på Fin-Fra. Det blev övernattning med tjejträffen, middag, stafettkarneval och min födelsedag :) Månadens höjpunkter var ändå resorna till Ryssland med kören och till Paris med Lonny. Det var två jätteolika men superroliga resor som jag nog aldrig kommer glömma :)



Juni - Skolan slutade och det var äntligen dags för sommarlov. De tre första veckorna bestod av jobb för min del men där imellan han jag vara till stranden med kompisarna en hel del. Dessutom åkte jag, Mimma och Axo till Vasa ett veckoslut för att vara med på Idas konfirmation. Midasommar blev det också och den firades lugnt med familjen. Sist men inte minst får man ju inte glömma att jag äntligen fick mitt efterlängtade mopokort!

//DabbeLina

2 kommentarer:

  1. Wow vad mycket du(vi, var ju med ganska mycket märkte jag ;) ) varit med om under året. Jättefina bilfer <3

    SvaraRadera
  2. Nämen tack! <3 Jaa, du brukar vara med där det händer ;)

    SvaraRadera