tisdag 7 januari 2014

Årsresumé 2013 Juli-Dec



Juli - I början på Juli gjorde jag en massa typiska sommarlovs-grejjor :) Jag åkte ut till Emmys holme och firade hennes födelsedag med några vänner, träffade vänner, var ute och cyklade, åkte till Borgbacken, var ute med båten och simmade. Sen bar det av till Österbotten igen för sommarens höjdpunkter. Först en vecka på familjeläger och sen en vecka på tonårsläger. Riktigt kul som vanligt :)



Augusti - Denna månad var nog den mest händelserika på hela året! Det började med en veckas skribaläger som blev riktigt bra fast jag var mycket skeptisk innan. När jag ser tillbaka minnas jag nog den veckan med glädje :) Dessutom hann jag ännu åka upp en gång till till Österbotten innan skolan började. Sen böjade som sagt vardagen igen... Genast veckoslutet efter var det dags för mig att bli "torr bakom ena örat" som jag fick höra en och annan gång under min konfirmationsfest :P En annan stor händelse var då vi åkte iväg till Lappe(e)nranta med laget och visade att vi faktiskt hör hemma på FM-nivå!! Det var verkligen coolt att vi klararde det :D



September -  I september blev det höst och dags för mysårstiden! Passade mig bra då jag gick omkring i stora tröjor, halsdukar och yllesockor och drack te och tände levande ljus <3 Det blev också körläger och middag. En kväll var jag ute och gå med hunden och det var ett helt underbart fotoljus och jag är glad att jag tog med kameran. Vi hann också med ett sportigt veckoslut i Vierumäki med familjen.



Oktober - Det var dags för våra första FM-matcher och jag var helt sjukt nervös. Matcherna gick inte så bra men det var å andra sidan också de svårste lagen vi började mot. Annars var oktober ganska händelselös till en början. Sedan blev det ändå dags för en HIFK-match för att fira att de spelat 116 år. Det blev också lite ledigt i och med att vi fick några dagars höstlov då jag bl.a. åkte till stan för att äta på en asiatisk restaurant och fotade lite höstbilder. I slutet på månaden var det halloweenfirande med maskerad på skolan och vår klass var hur fina som helst i vår 80-tals utsyrsel.



November - November brukar överlag vara en tråkig månad men jag tyckte faktiskt att den var helt okej. Jag fick den stora äran att bli fadder till min kusin, skadade mina revben och kunde inte träna på två veckor, spelade Sfsi mästerskap i innebandy och gick vidare till slutspelen, hade en massa julkonsert-övningar. På två veckor behövde jag inte fara till skolan utan hade PRAO-veckor istället. Till sist var det dags för julkonsert som verkligen fick mig att lägnta till julen.



December - Sista månaden på året tillbringades med att bl.a. se världens bästa film Hungergames 2 med fina vänner, gå på middag hos Ida, åka någonstans till mittersta Finland för att fira självständighetsdag, åka på körläger, spela slutspel i SFSI innebandy och komma fjärde, spela FM-matcher i Vierumäki, fira en fin jul, åka på världens största innebandyturnering och fira nyår.

Det var det året. Året 2013. Det blev nog ett bra år och jag kommer att ha många fina minnen härifrån. Tack till alla som har gjort det så här bra! <3

//DabbeLina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar