tisdag 11 mars 2014

Det här med konst

Det är nog inte riktigt min gej... det här med konst alltså. Vi åkte in till självaste huvudstaden idag med skolan för att ta en titt på riksdagen och Ateneum. Känner mig riktigt kulturell(?) för en gångs skull. Men jag måste säga att jag nog inte fötts med ett öga för konst för jag kan inte förstå hur människor kan tycka det är intressant och roligt att gå och titta på museer med en massa gamla tavlor i. Kanske allmännbildande och lugnande för själen (öööh jo?) men roligt? Näe.. Att simma, gå på tivoli, se på en komedi eller varför inte spela fotis på sommaren. Det är roliga saker om man frågar mig. Men förstå mig inte fel nu alla konstfantaster! Konst är säker jättebra på många olika sätt men jag måste bara berätta att jag inte förstår mig på det. Så är det bara. 

Annars var det ändå en helt okej dag idag. Skönt med lite annat en skola för en gångs skull. Är annars sååå skoltrött nu och tycker att vi bara kunde spola fram till sommarlovet direkt. Men ni ska ha en bra fortsättning på veckan så ska jag göra en sak som jag tycker väldigt mycket om. Nämligen att ÄTA! <3

Hejsvejs! 
Två suddiga mobilbilder från idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar