torsdag 19 juni 2014

Me & my camera



Detta är min vän kameran. Det är min alldeles egna lilla kamera som varit med nu ett ganska bra tag. Räknade ut här för en tid sedan att det har gått hela tre och ett halv år sedan jag fick den i julklapp. Hör till en av de bästa presenter jag fått kan jag våga påstå. Har använt den väldigt mycket och den har varit med om ett och annat under den här tiden. Det är alltså min Canon Eos 600D. Kamerautrustningen har uppdaterats ganska mycket genom åren och nu finns det hela fyra olika objektiv i kameraväskan. Ett är min systers egentligen men vi har kommit överrens om att jag får låna det då jag vill.

Detta hittar man i min kamerautrustning:

Kamerahuvud: Canon Eos 600D
Objektiv: EFS 18-50mm (det objektiv som jag fick med kameran)
Teleobjektiv: Sigma DG 70-300mm 1:4-5.6
Objektiv: EF 50mm f/1.4 USM
Systerns objektiv: EFS 18-135mm
Kameraväska: Tamrac
Stativ: SLIK U800

+ minneskort, laddare och sånt förstås ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar